Alsof het niks is, waarom ook niet een Song van het Jaar? Lijkt mij ook aardig om later terug te lezen. Welk liedje raakte je het meest? Wat was nou echt mooi, waar heb je een speciale herinnering aan, wat had de mooiste serie nootjes achter elkaar? Zet het in het reaguurvak!
Uiteraard moet het liedje uit 2011 komen.
Je mag er zoveel noemen als je wilt, maar ik tel alleen de bovenste vijf mee: je nummer 5 is een punt waard, je nummer 4 twee punten, je nummer 1 dus vijf punten. Gaat vast een leuk (Spotify?)lijstje opleveren. Succes!
Update:
De stemming is gesloten!
Eigenlijk moet het natuurlijk andersom (10 songs en 5 albums) want er zijn meer goede liedjes dan albums.
1. Jonathan Wilson – Desert Raven
2. SX – Black Video
3. Pinkunoizu – Time is like a melody
4. Airship – Kids
5. Gotye/Kimbra – Sombody that i used to know
1. The Black Keys – Lonely Boy
2. Elbow – Lippy Kids
3. Lana del Rey – Video Games
4. Triggerfinger – Let It Ride
5. Woodkid – Iron
6. Seasick Steve – You Can’t Teach an Old Dog New Tricks
7. Jonathan Jeremiah – Heart of Stone
8. Cage the Elephant – Around My Head
9. James Blake – Limit to Your Love
10. dEUS – Constant Now
11. Danger Mouse & Daniele Luppi – Two Against One
1. Babymetal – Doki Doki Morning : http://www.youtube.com/watch?v=4QbAXXXOJF8
liedjeslijsten moet je meteen maken, anders ziet t er zometeen weer anders uit.
1) Cloud Control- Gold Canary
2) Grouplove- Colours
3) Death Cab for Cutie- You are a tourist
4) Young the Giant- My body
5) Gerhardt- A brand new heart
6) Adele – Rolling in the deep
7) Grouplove- Don’t say oh well
8) Grouplove- Naked Kids
9) Decemberists- Rox in the box
10) Beth Ditto- I wrote the book
he, tis een smiley geworden, van8!
en nou maak ik nog n fout ook, ik vervang de laatste grouplove door Frank Turner- Peggy sang the blues. Heel vaak meegebruld en gekwoot dit jaar…
2. Friends – I’m his Girl
3. Sbtrkt – Wildfire
4. Mono/Poly – Needs Deodorant
5. Samling – Anna
liedjes 2 t/m 5: http://open.spotify.com/user/clismeau/playlist/1UGFZbRRARiAM2M4yi9RaL
Onmogelijke opgave natuurlijk. Der benne zoveul mooie liedjes en om dan een lijste van 10 te maken is helegaar moeilijk.
Vooruit hier komt ie. In 5 minuten verzonnen…
1 – Fleet Foxes – The Shrine / An Argument
2 – Group Love – Colours
3 – Frank Turner – I Still Believe
4 – Other Lives – Tamer Animals
5 – Jonathan Wilson – Desert Raven
6 – Cloud Control – Gold Canary
7 – The Decemberists – Rox In The Box
8 – Sivert Hoyem – Animal Child
9 – My Morning Jacket – Circuital
10 – Gillian Welch – The Way It Goes
01. Gotye – Somebody That I Used To Know
02. Spinvis – Club Insomnia
03. The Vaccines – Wreckin’ Bar (Ra Ra Ra)
04. De Kift – Berenice
05. Gui Boratto – The Drill
01 Kurt Vile – Jesus fever
02 Real Estate – Easy
03 Idaho – Weigh it down
04 War on drugs – Brother
05 Smith Westerns – Weekend
06 Low – You see everything
07 Ty Segall – The floor
08 Destroyer – Chinatown
09 Death cab for cutie – Codes and keys
10 Foster the people – Houdini
01 Azealia Banks – 212 : http://www.youtube.com/watch?v=i3Jv9fNPjgk
02 Other Lives – For 12 : http://www.youtube.com/watch?v=AWMqgeIDJs8&ob=av2e
03 Jonathan Wilson – Desert Raven : http://www.youtube.com/watch?v=-hYiY1vOOVw
04 Strange Talk – Climbing Walls
05 Cake – Long Time
1. Florence + The Machine – Seven Devils
2. de Staat – Rooster man
3. Alela Diane – The wind
4. Steven Wilson – No part of me
5. Beyoncé – I care
6. Beth Ditto – I wrote the book
7. Frank Turner – One Foot Before the Other
8. The Pierces – Love you more
9. Opeth – The Devil’s Orchard
10. Adele – Set Fire To The Rain
1. Frank Turner – I am disappeared
2. M83 – Midnight city
3. Hot Water Music – The Fire, the steal the tread
4. The Naked and Famous – Young Blood (is zeker 2010)
5. Joy Formidable – Whirring
Als reserve voor Young Blood
6. Jonathan Jermiah – Happiness
5 Wanda Jackson – Thunder On The Mountain
http://www.youtube.com/watch?v=BnULGVbhPcY
Heldin Wanda nam een plaat op met held Jack White maar het werd helaas geen Van Lear Rose. Met uitzondering van dit nummer: een perfect gekozen cover van een recent Bob Dylan nummer. Waarin de regel “I was thinking of Alicia Keys” werd veranderd in “I was thinking of Jerry Lee”.
4 Wye Oak – Civilian
Het lukt me maar niet om The Arcade Fire leuk te vinden. Terwijl ik het wel wat vind hebben, die stoomwalsgroove. Maar dat gejank van die lul met die spuuglok, ik trek het niet. Wye Oak komt uit de stal van TAF maar heeft iemand die wél kan zingen en dit nummer heeft ook dat doordenderende dat het kwartje hier wél doet vallen.
http://www.youtube.com/watch?v=Mssm8Ml5sOo
3 Rolling In The Deep
http://www.youtube.com/watch?v=QVdUr8sdk3I
Een onvervalste klassieker, wat al blijkt dat jan en alleman zich geroepen voelt het te coveren zonder het te verknallen. Vooral de acapella versie van John Legend is prachtig, maar zelfs de livecover van Jim die ik hem in het voorprogramma van Enrique zag doen vond ik aangenaam.
2: 40 Watt Sun – Restless
http://www.youtube.com/watch?v=5IEvmtSxfuI
Schijnt doommetal te zijn. De zanger klinkt inderdaad gedoemd maar dat heeft geen gegorgel tot gevolg maar soulvolle hese keelklanken. Duurt tien minuten en tráág… Wat een procrastinatie; elke keer dat er van accoord moet worden gewisseld moet daar eerst een minuut lang over worden vergaderd. En dat is mooi…
1: Romance – Wild Flag
http://www.youtube.com/watch?v=8J8n9R8rnB8
Vier dames op zekere leeftijd besluiten dat zij na hun vorige bands (oa. Sleater – Kinney) er nog niet genoeg van hebben. En daar gaat dit nummer over: Romance is een echt *anthem*, een pure ode aan de muziek. “Hey, you’ve got me crawling / You’ve got me spinning / Shake, shimmy shake / First you wreck me, then resurrect me, it’s too much”.
In de video rijden ze in een hele koele roze Volvo 242.
1. Fleet foxes – Battery Kinzie
2. Other lives – Tamer animals
3. Cloud control – Gold canary
4. Foster the people – Pumped up kicks
5. The Antlers – No widows
1. Roosbeef – Pulpo
2. Jonathan Wilson – Valley of the Silver Moon
3. The Vaccines – Nørgaard
4. Dry the River – No Rest
5. Crystal Fighters – Plage
1.Ron Sexsmith – Late Bloomer
2.Grouplove – Colours
3.St.Vincent – Cruel
4.Young the Giant – Cough Syrup
5.The Vaccines – If you Wanna
6.The Joy Formidable – Whirring
7.Fleet Foxes – Helplessness Blues
8.tUnE-yArDs – My Country
9.Veronica Falls – Found Love in a Graveyard
10.Anna Calvi – Suzanne and I
1. Kensington – We Are The Young
2. Studio Killers – Ode To The Bouncer
3. Foster The People – Houdini
4. Gotye ft. Kimbra – Somebody That I Used To Know
5. White Lies – Strangers
6. The Naked And Famous – Young Blood
7. 3 Doors Down – When You’re Young
8. Kings Of Leon – Back Down South
9. Kasabian – Days Are Forgotten
10. The Medics – City
1. Lamb & Damien Rice – Back to Beginning
2. De Kift – Berince
3. Roosbeef – Pulpo
4. Spinvis – Club Insomnia
5. Jonathan Wilson – Desert Raven
6. Gotye – Somebody that I used to Know
7. Tom waits – Chicago
8. Cavalera Conspiracy – Blunt Force Trauma
9. John Maus – Quantum Leap
10. The Strokes – Machu Pichu
Vraagje aan iedereen die deze dagen wél vrij heeft: kan iemand een open spotify-lijst maken van elke beschikbare song die genoemd wordt in deze reacties? Lijkt me leuk.
Song van het jaar is wat mij betreft Westeynde van Nils frahm en Heather Woods-Broderick. De reden is simpel: ze maken deel uit van mijn Seeljocht project en het muziekstuk kwam tot stand op Vlieland, Hawaii en Portland. De eerste luisterbeurt was een aangename verrassing. Dit is dus hoe een muzikant Vlieland vertaalt naar muziek. Ik voel ‘m wel. http://soundcloud.com/greatwideopen/heather-broderick-and-nils
Ik zeg: laat ze dat allemaal lekker zelf doen, maar om mijn goede wil te tonen heb ik de liedjes van de eerste twee reacties aan mijn top vijf toegevoegd. Als het goed is is die lijst aanpasbaar door iedereen die daar zin in heeft.
http://open.spotify.com/user/clismeau/playlist/1UGFZbRRARiAM2M4yi9RaL
Geweldig! Meteen getweet
1. Gotye ft. Kimbra – Somebody That I Used To Know
2. Adele – Set Fire To The Rain
3. Young the Giant- My body
4. Lykke Li – Follow Rivers
5. Within Temptation – Faster
6. The Black Keys – Lonely Boy
7. Florence & The Machine – Shake It Out
8. Azealia Banks – 212
9. Elbow – Lippy Kids
10. Crystal Fighters – Plage
Te laat ontdekt voor dit lijstje (vandaag namelijk) maar ik maak even van de gelegenheid gebruik om een van de beste dancenummers te pluggen dat ik in jaren gehoord heb!! Onder de indruk = ik
http://www.youtube.com/watch?v=2AxRWA_yXd0
Ha fijn, ook de tracks van het jaar. Want ik ben dit jaar van de albums naar de tracks gegaan (en kom dan ook niet verder dan een album top 2 🙂 ).
Hier is daarom mijn tien eh.. cent.
1. Lana del Rey – Video Games
2. Young the Giant – Apartment
3. Gotye feat. Kimbra Somebody That I Used To Know
4. Arno Cost – Lise
5. Spinvis – Club Insomnia
6. Adele – Set Fire To The Rain
7. Eric Prydz – Niton (the reason)
8. Rihanna ft. Calvin Harris – We Found Love
9. Foster the People – Pumped up kicks
10. Pleasurekraft – Carny
1 Gotye – Somebody That I Used to Know
2 Fleet Foxe – The Shrine/ An Argument
3 Jonathan Wilson – Desert Raven
4 Other Lives – For 12
5 Lana Del Rey – Video Games
Goed singletjesjaar weer!